Obserwatorzy

niedziela, 17 maja 2020


 18 -19 maja 2020 r.



Drogi Uczniu

Witam Cię w nowym tygodniu zdalnej nauki.


Mam nadzieję, że
w Dniu Niezapominajki
pamiętałeś, by powiedzieć bliskim osobom,
że o nich  pamiętasz .
🌸
🌸🌸




Materiał na 18 i 19 maja:
Edukacja polonistyczna:
Podręcznik, str. 53, 54, 55
Ćwiczenia, str. 63, zad. 1 i 2.



Edukacja matematyczna:
Podręcznik, str. 28, zad. 1 
Podręcznik, str. 29. zad. 2




                      Zaczynamy naszą pracę!
                                  
👱👧


Edukacja polonistyczno-przyrodnicza

📗  Otwórz podręcznik na str. 53 i 54, przeczytaj tekst "Powódź."
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Elementarz-Odkrywcow_[cz_3][kl_2][pr_2018]/#p=53

lub

🔊  wysłuchaj nagrania:
https://kppe-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/przybylowska_zs15_edupolis_pl/EX6Y6e_Hif1BvSA2MrrMdwABrG6f8T0kKPGHp7BVPYv8LA?e=ndkA5V




❓❓❓

Spróbuj odpowiedzieć słownie na pytania pod tekstem, P. str. 54
1. Co obudziło Joasię? Jakie inne odgłosy było słychać znad rzeki?

2. Wyjaśnij na podstawie tekstu, czym jest powódź i jak do niej dochodzi.

3. Jak wyglądała Wisła po wysadzeniu przez saperów kry lodowej?

4. Co się dzieje, gdy woda zalewa domy i zabudowania gospodarskie. Jak straż pożarna i wojsko          pomagają ludziom z zalanych terenów.

Jeśli nadal zastanawiasz się nad tym, czym jest powódź
i jak do niej dochodzi, obejrzyj film.

📹 Film 1: "Powódź"
http://www.scholaris.pl/zasob/103791?bid=0&iid=0&query=woda&api=

📹 Film 2: Wisła
 https://www.youtube.com/watch?v=Ue8-93Pw9L0







📀💿📀



Edukacja muzyczna:

🎵🎶 Piosenka pt.: "Płynie Wisła, płynie".
https://www.youtube.com/watch?v=guN8uFicdi0








💡

Zapewne rozumiesz, że powódź może dokonać wielkich szkód.



Ucierpieć może przyroda, zwierzęta; człowiek, miasta i budynki.

Ludzi, których bezpośrednio dotknęła powódź nazywamy

POWODZIANAMI.



W Podręczniku do edukacji polonistycznej popatrz na str. 55

Przyjrzyj się historyjce obrazkowej. Przeczytaj o tym, co przydarzyło się Marcie.
Patrząc na kolejne ilustracje, dokończ swoimi słowami historię dziewczynki. Zapisz ją w zeszycie do języka polskiego pod tematem i notatką.


💡


Jeśli chcesz zaciekawić swoich słuchaczy, zapamiętaj 

ważne wskazówki dotyczące układania opowiadania.



FORMY WYPOWIEDZI PISEMNEJ1




🔔🔔🔔

Zrób sobie teraz przerwę na gimnastykę 
🏀🏃🎾🎳

 i małą przekąskę!
🍇🌰🍐🍎



Zadania w ćwiczeniach możesz wykonać jutro 😁







📙 Otwórz teraz ćwiczenia do języka polskiego na str. 63, wykonaj ćwicznia 1 i 2.




❓❓❓


Jeśli nie pamiętasz jak utworzyć czasownik w czasie przeszłym,

 przeczytaj przypomnienie wiadomości:


📗📘📙


Edukacja polonistyczna


Przypomnienie wiadomości o czasowniku:

Wiesz już doskonale, że czasownik:
1.  Odpowiada na pytania:     Co robi? lub Co robią? Co się z nim dzieje?



2. Występuje w liczbie:
     pojedynczej i mnogiej.


3. Występuje w trzech rodzajach: 
    męskim, żeńskim i nijakim.


4.  Odmienia się w trzech czasach: przeszłym, teraźniejszym
     i  przyszłym.  



czasownik



💡
CIEKAWOSTKA


Dzięki czasownikowi można podróżować w czasie!

 Zapraszam Cię
na pokład Wehikułu 🚀


Powrót do przeszłości:
Możesz opowiedzieć swojemu przyjacielowi o tym, jak spędziłeś ostatnie wakacje.
Na przykład: 
Podczas zeszłorocznych wakacji nurkowałem w morzu :). 
"Nurkowałem", to czasownik użyty w czasie przeszłym.


Teraźnieszość:
Dzwoni do Ciebie kolega lub koleżanka, podczas gdy Ty odrabiasz lekcje i pyta: "Co robisz?" ,
Odpowiadasz:  "Odrabiam lekcje". 
"Odrabiam" to czasownik użyty w czasie teraźniejszym.
Używasz go, gdy mówisz o czymś, co się dzieje tu i teraz.


Masz ochotę przenieść się do przyszłości?
:)))

Użyj czasownika
w czasie przyszłym!


Przyszłość:
Pomyśl, co zrobisz, gdy odrobisz lekcje lub kiedy dorośniesz.
Na przykład: Kiedy dorosnę będę malarzem.
Planując, że kiedy dorośniesz będziesz malarzem, użyjesz czasownika "będę" w czasie przyszłym.


             🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀





🎨

Edukacja plastyczna:

Jeśli spodobał Ci się pomysł podróży w czasie,
zbuduj własny WEHIKUŁ i podróżuj!!!


Szerokiej drogi!!!

🚀





📺 Bajka dla chętnych - "Wehikuł czasu".






📐📏📉



Edukacja matematyczna

Otwórz podręcznik do matematyki na str.28
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Elementarz-Odkrywcow-Matematyka_[cz_2][kl_2][pr_2018]/#p=30

Spójrz na sposób rozwiązania zadania numer 1.



Obliczenie jest proste, spójrz:

Zapewne pamiętasz jak wyodrębnialiśmy z danej liczby jej liczbę jedności, dziesiątek, a nawet setek.

S- to skrót od setek
D- to skrót od dziesiątek
J - to skrót od jedności

🎓 Uzupełnij liczby setek... - Zadanie 7: Ćwiczenia z pomysłem 3 ...


Liczba 36:  D  I  J
                   3   I  6
3 dziesiątki, to liczba 30
6   jedności, to liczba   6 


Aby rozwiązać działanie: 36 + 2 = ...

należy wykonać takie czynności:


30 + 6 + 2= 30 + 8 = 38

                    /  \
                    6+2

Jeśli nadal nie rozumiesz obejrzyj filmy:

Film 1:
https://www.youtube.com/watch?v=uY40uUWYnG0

Film 2:
https://www.youtube.com/watch?v=27nOGOMrY7U




Czy już teraz rozumiesz? 😀






📐📏📈


W Podręczniku do matematyki spójrz jeszcze
na zadanie 1, na str. 29.



                                                   

                                                  ❓❓❓


Jak wykonać zadanie 1 ze str. 29 ?




Oto przykład pierwszy:


86 - 5 = 80 + 6 - 5 = 80 + 1 = 81

/     \
 6 - 5 = 1





Teraz już wiesz dlaczego ważna jest umiejętność
wyodrębniania
jedności i dziesiątek z liczby.





📝Pozostałe przykłady zad. 1, z P. M. str. 29 wykonaj
      w zeszycie do matematyki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Bydgoszcz, 2020-06-26     Kochani Uczniowie          Ostatnie miesiące roku szkolnego na pewno nie były dla Was łatwe. Cod...