18 -19 maja 2020 r.
Drogi Uczniu
Witam Cię w nowym tygodniu zdalnej nauki.
Mam nadzieję, że
w Dniu Niezapominajki
pamiętałeś, by powiedzieć bliskim osobom,
że o nich pamiętasz .
🌸🌸🌸
w Dniu Niezapominajki
pamiętałeś, by powiedzieć bliskim osobom,
że o nich pamiętasz .
🌸🌸🌸
Materiał na 18 i 19 maja:
Edukacja polonistyczna:
Podręcznik, str. 53, 54, 55
Podręcznik, str. 53, 54, 55
Ćwiczenia, str. 63, zad. 1 i 2.
Edukacja matematyczna:
Podręcznik, str. 28, zad. 1
Podręcznik, str. 28, zad. 1
Podręcznik, str. 29. zad. 2
Zaczynamy naszą pracę!
👱👧
👱👧
Edukacja polonistyczno-przyrodnicza
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Elementarz-Odkrywcow_[cz_3][kl_2][pr_2018]/#p=53
lub
🔊 wysłuchaj nagrania:
https://kppe-my.sharepoint.com/:u:/g/personal/przybylowska_zs15_edupolis_pl/EX6Y6e_Hif1BvSA2MrrMdwABrG6f8T0kKPGHp7BVPYv8LA?e=ndkA5V
❓❓❓
Spróbuj odpowiedzieć słownie na pytania pod tekstem, P. str. 54
1. Co obudziło Joasię? Jakie inne odgłosy było słychać znad rzeki?
2. Wyjaśnij na podstawie tekstu, czym jest powódź i jak do niej dochodzi.
3. Jak wyglądała Wisła po wysadzeniu przez saperów kry lodowej?
4. Co się dzieje, gdy woda zalewa domy i zabudowania gospodarskie. Jak straż pożarna i wojsko pomagają ludziom z zalanych terenów.
Jeśli nadal zastanawiasz się nad tym, czym jest powódź
i jak do niej dochodzi, obejrzyj film.
📹 Film 1: "Powódź"http://www.scholaris.pl/zasob/103791?bid=0&iid=0&query=woda&api=
📹 Film 2: Wisła
https://www.youtube.com/watch?v=Ue8-93Pw9L0
📀💿📀
Edukacja muzyczna:
🎵🎶 Piosenka pt.: "Płynie Wisła, płynie".
https://www.youtube.com/watch?v=guN8uFicdi0
💡
Zapewne rozumiesz, że powódź może dokonać wielkich szkód.
Ucierpieć może przyroda, zwierzęta; człowiek, miasta i budynki.
Ludzi, których bezpośrednio dotknęła powódź nazywamy
POWODZIANAMI.
POWODZIANAMI.
W Podręczniku do edukacji polonistycznej popatrz na str. 55
Przyjrzyj się historyjce obrazkowej. Przeczytaj o tym, co przydarzyło się Marcie.
Patrząc na kolejne ilustracje, dokończ swoimi słowami historię dziewczynki. Zapisz ją w zeszycie do języka polskiego pod tematem i notatką.
💡
Jeśli chcesz zaciekawić swoich słuchaczy, zapamiętaj
ważne wskazówki dotyczące układania opowiadania.

🔔🔔🔔
Zrób sobie teraz przerwę na gimnastykę
🏀🏃🎾🎳
i małą przekąskę!
🍇🌰🍐🍎
Zadania w ćwiczeniach możesz wykonać jutro 😁
🏀🏃🎾🎳
i małą przekąskę!
🍇🌰🍐🍎
Zadania w ćwiczeniach możesz wykonać jutro 😁
📙 Otwórz teraz ćwiczenia do języka polskiego na str. 63, wykonaj ćwicznia 1 i 2.
❓❓❓
Jeśli nie pamiętasz jak utworzyć czasownik w czasie przeszłym,
przeczytaj przypomnienie wiadomości:
📗📘📙
Edukacja polonistyczna
Przypomnienie wiadomości o czasowniku:
1. Odpowiada na pytania: Co robi? lub Co robią? Co się z nim dzieje?
2. Występuje w liczbie:
pojedynczej i mnogiej.
3. Występuje w trzech rodzajach:
męskim, żeńskim i nijakim.
4. Odmienia się w trzech czasach: przeszłym, teraźniejszym
i przyszłym.
i przyszłym.

💡
CIEKAWOSTKA
Dzięki czasownikowi można podróżować w czasie!
Zapraszam Cię
na pokład Wehikułu 🚀
na pokład Wehikułu 🚀
Powrót do przeszłości:
Możesz opowiedzieć swojemu przyjacielowi o tym, jak spędziłeś ostatnie wakacje.
Na przykład:
Podczas zeszłorocznych wakacji nurkowałem w morzu :).
Podczas zeszłorocznych wakacji nurkowałem w morzu :).
"Nurkowałem", to czasownik użyty w czasie przeszłym.
Teraźnieszość:
Dzwoni do Ciebie kolega lub koleżanka, podczas gdy Ty odrabiasz lekcje i pyta: "Co robisz?" ,
Odpowiadasz: "Odrabiam lekcje".
"Odrabiam" to czasownik użyty w czasie teraźniejszym.
Używasz go, gdy mówisz o czymś, co się dzieje tu i teraz.
Masz ochotę przenieść się do przyszłości?
:)))
Użyj czasownika w czasie przyszłym!
:)))
Użyj czasownika w czasie przyszłym!
Przyszłość:
Pomyśl, co zrobisz, gdy odrobisz lekcje lub kiedy dorośniesz.
Na przykład: Kiedy dorosnę będę malarzem.
Planując, że kiedy dorośniesz będziesz malarzem, użyjesz czasownika "będę" w czasie przyszłym.
🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀🚀
🎨
Edukacja plastyczna:
Jeśli spodobał Ci się pomysł podróży w czasie,
zbuduj własny WEHIKUŁ i podróżuj!!!
Szerokiej drogi!!!zbuduj własny WEHIKUŁ i podróżuj!!!
🚀
📺 Bajka dla chętnych - "Wehikuł czasu".
📐📏📉
Edukacja matematyczna
Otwórz podręcznik do matematyki na str.28
https://flipbook.nowaera.pl/dokumenty/Flipbook/Elementarz-Odkrywcow-Matematyka_[cz_2][kl_2][pr_2018]/#p=30
Spójrz na sposób rozwiązania zadania numer 1.
Obliczenie jest proste, spójrz:
Zapewne pamiętasz jak wyodrębnialiśmy z danej liczby jej liczbę jedności, dziesiątek, a nawet setek.
S- to skrót od setek
D- to skrót od dziesiątek
J - to skrót od jedności

Liczba 36: D I J
3 I 6
3 dziesiątki, to liczba 30
6 jedności, to liczba 6
Aby rozwiązać działanie: 36 + 2 = ...
należy wykonać takie czynności:
30 + 6 + 2= 30 + 8 = 38
/ \
6+2
Jeśli nadal nie rozumiesz obejrzyj filmy:
Film 1:
https://www.youtube.com/watch?v=uY40uUWYnG0
Film 2:
https://www.youtube.com/watch?v=27nOGOMrY7U
Czy już teraz rozumiesz? 😀
📐📏📈
W Podręczniku do matematyki spójrz jeszcze
na zadanie 1, na str. 29.
❓❓❓
Jak wykonać zadanie 1 ze str. 29 ?
Oto przykład pierwszy:
86 - 5 = 80 + 6 - 5 = 80 + 1 = 81
/ \
6 - 5 = 1
Teraz już wiesz dlaczego ważna jest umiejętność
wyodrębniania
jedności i dziesiątek z liczby.
wyodrębniania
jedności i dziesiątek z liczby.
📝Pozostałe przykłady zad. 1, z P. M. str. 29 wykonaj
w zeszycie do matematyki.
w zeszycie do matematyki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz